Jak prawidłowo zmierzyć grubość lakieru?

Chcesz kupić używane auto w komisie, ale masz wątpliwości co do jego bezwypadkowej przeszłości? Jeśli chcesz mieć pewność, sprawdź grubość lakieru – dzięki temu przekonasz się, czy samochód rzeczywiście bezpiecznie poruszał się po drogach. Jak prawidłowo ją zmierzyć i na co należy zwrócić uwagę? Czy można samodzielnie dokonać pomiaru, czy lepiej powierzyć to zadanie profesjonaliście i udać się do zakładu blacharsko – lakierniczego?

Pomiar grubości lakieru – dlaczego jest ważny?

Dlaczego warto znać grubość powłoki lakierniczej auta? Dzięki temu możesz przekonać się, czy samochód, który chcesz kupić, nie uległ wypadkowi i nie były na nim wykonywane żadne prace blacharsko – lakiernicze. Jeśli pomiar grubości lakieru wykaże nierówność pokrycia, może to oznaczać, że pojazd wielokrotnie pojawiał się w warsztacie. Pamiętaj jednak, że dziś samochody lakieruje się wieloma warstwami zabezpieczającymi, a grubość oryginalnej powłoki lakierniczej nie jest identyczna na wszystkich autach. Marki azjatyckie, takie jak np. Hyundai, Honda czy Nissan są lakierowane cieńszą warstwą, na poziomie ok. 80 μm – 100 μm (mikronów), podczas gdy europejskie samochody malowane są grubiej – wskaźnik ten wynosi 120-150, a nawet 170 μm. By auto mogło wyglądać jeszcze efektowniej i było lepiej chronione, całość pokrywana jest dodatkową warstwą lakieru bezbarwnego.

Praca lakiernik Warszawa – skorzystaj z usług blacharsko – lakierniczych!

Na pierwszy rzut oka niezwykle trudno jest ocenić, czy używane auto często ulegało wypadkom. By mieć stuprocentową pewność, najlepiej jest sprawdzić to w salonie blacharsko – lakierniczym: choć wykonanie pomiaru grubości lakieru na własną rękę nie należy do najtrudniejszych, może być ciężko z interpretacją wyniku. Dlatego też dobrze jest powierzyć to zadanie specjalistom: praca lakiernik Warszawa to gwarancja, że auto zostanie fachowo sprawdzone. Jeśli z samochodem jest wszystko w porządku, będziesz o wiele spokojniejszy, a przy okazji będziesz mógł zadbać np. o dodatkowe zabezpieczenie lakieru i woskowanie!